ingeborgc.reismee.nl

Westendorf en weer terug in Sölden

Het is een beetje cliché, maar echt waar: de tijd vliegt... Een maand geleden landde ik op Schiphol en ondertussen ben ik helemaal gewend aan de schnitzels, kaiser broodjes, de kou en de fantastische bergen hier!

Tijdens mijn tweede week in Sölden was ik vrij. Er waren weinig toeristen en al helemaal weinig kinderen, omdat de vakantie voorbij was. Maar 'werkloos' zijn terwijl je een bijna gratis appartementje hebt en een skipas op zak is helemaal niet zo erg... De eerste dagen mooie tochten gemaakt en nieuwe skies uitgeprobeerd. De dagen erna was het slecht weer, dus heb ik heerlijk geluierd, eens naar het dorp gewandeld en ben ik aan mijn fotoboek van Nieuw Zeeland begonnen. En toen was het alweer tijd voor mijn eerste Flow reis van deze winter! Dus op naar Westendorf! Onderweg kreeg ik gezelschap van medebegeleider Hans (skileraar in Zwitserland) en samen kwamen we in de avond aan in Westendorf.

De volgende ochtend werden we om 7 uur wakker gebeld door Annelies: 'wij zijn er over een uurtje....' Oeps! Ze zouden pas tussen 10 en 12 komen! Snel aankleden en vragen of de groep in het hotel kon ontbijten. Was gelukkig geen probleem!

De rest van de week was erg leuk! Overdag de piste op: met de gevorderde skiërs mooie tochten maken (over alle soorten pistes) en met de relaxte skiërs op je gemakje de blauwe piste af en regelmatig een stop maken voor een warme choco of een schnitzel met friet! En 's middags de après-ski bar in! Binnen 5 minuten hebben de Flow deelnemers een super sfeer gecreëerd en gaat de polonaise door de kroeg, afgewisseld met de nieuwste après-ski dansjes!

De avonden wisselden we af met spelletjes doen, een Tiroler Abend (gemütliche hoempapa muziek, dijenkletsen, de houthakkersdans, lederhosen, enz, enz.

Laughing
, een skiwedstrijd, fakkeltocht en nog een avondje op stap.

Nog een paar 'leukigheidjes' van deze week:

- Ik zie een deelnemer vallen en vervolgens zijn ski's uitdoen en daarna ook zijn schoenen... Dus vraag ik wat hij van plan is: 'Ingeborg, ik heb zulke zere voeten, ik moet echt even mijn schoenen uitdoen.'

- Iemand die tranen in zijn ogen krijgt op een super stijl stuk piste, maar even later, na het maken van drie mooie bochten zegt: ‘wat is het mooi hier hè?'

- Een deelnemer die zijn ski's een nachtje op de oefenweide laat staan... Gelukkig waren ze er de volgende dag nog!

- Tijdens de Tiroler Abend oefent een deelnemer het dijenkletsen met een onbekende man, maar het lijkt meer op een partijtje boksen! Dezelfde deelnemer is even later zo enthousiast dat hij zijn arm bij een vreemde man inhaakt en met hem heen en weer wiegt op de hoempapa-muziek.

Ik heb helaas geen foto's van de week en ook nog niet van het gebied hier (maar ja, bergen zijn bergen...). Maar ik heb net wel even een paar fotootjes van mijn kamer hier gemaakt, voor iedereen die mijn paleisje in de bergen wil zien

Laughing

Mijn paleisje heeft trouwens ook internet en dus MSN! Dus doe eens gek en zet MSN weer eens aan!

Laughing

Liefs,

Ingeborg

Reacties

Reacties

Joelle

He! Leuk appartementje! Klinkt heerlijk hoor, zo door de bergen skieën! Zijn er al wat meer toeristen? Of moet je wachten tot de voorjaarsvakantie met de drukte? Leuk om je appartement te zien!
Geniet ervan en leuk dat je weer op je blog schrijft! :-)
xxxx

Vera

Leuk verhaal, whaa wat krijg ik zin om weer te gaan. Snel mn fysio oefeningen doen en hopen dat ik toch nog even naar je toe kan :)
x Vera

Wendy

He Ink,

Thanks voor je mailtje! Ik ga het even checken en dan stuur ik je een wat uitgebreider verhaal terug.
Leuk om je blog te lezen hoor, ik krijg nu zelf ook steeds meer zin :) Eind februari gaan wij ook!!

Geniet ervan!

xx

Carlijn

Heerlijke verhalen hoor!

Had stiekum nog even opgezocht of een lang weekendje die kant op erin zit, maar de treinen die kant op zijn niet zo gemutlich...je kunt alleen op vrijdag heen en zaterdag terug...zoveel tijd kan ik niet missen...

N-Joy!

XXX Carlijn

jolanda

Ha die Ingeborg,
Wat een lekker luizenleventje zo. Geen last (en lust) van etterbakken, ADHD-ers en gewone Hoogkerkers?
Of mis je dat toch een beetje ...
Ik zit niet meer in de wijk, maar blijf als stad- en instuifcoordinator toch een beetje betrokken bij Hoogkerk
Greetz,

ward

Dag dame,

dat klinkt als verslavend. En een berglandschap, dat is toch het mooiste wat er is. Ik snap niet dat je kan schrijven 'bergen zijn bergen'. Een beetje meer respect voor de reuzen hè;)

Ook ik heb de treinplanner er op na geslagen, maar echt makkelijk is de reis naar Solden niet. 13uur en dan sta je nog maar op Otztal Bahnhof. Klopt dat?

Grappig om de foto's te zien, want één ding viel me bijzonder op. De altijd opgeruimde en geordende Ingeborg heeft in Oosterijk een andere levenstijl! Of zijn de foto's niet representatief?? ;)

Veel plezier, Ward

Lieke

Ow heerlijk die flow verhalen, toch maar weer een reisje begeleiden deze zomer.
Ivm penthouse geen bezoekje meer van mijn kant. Helaas.

succes daar nog.

Bianca

Hai Ink,

Bedankt voor je verhaal weer. Echt heerlijk die weken in de sneeuw lijkt mij, werken en vakantie ineen! Doe voorzichtig op die bergen maar vooral heel veel genieten!

liefs Bianca

Roger

Wat een mooie verhalen heb er weer zin in "Westendorf we zijn er weer over 2 weken". Goed om te horen en zien dat het zo goed gaat, supper.

Groetjes Roger

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!