ingeborgc.reismee.nl

Met Flow reizen naar Maria Alm

Hallo lieve allemaal!

Hoe is het met jullie? Gaat het nog allemaal goed in Nederland? Ik krijg er niet echt veel van mee, maar ben tijdens de Flow reizen aardig bijgepraat en heb gehoord dat jullie storm hebben gehad en dat het proces van Geert Wilders en All you need is love weer is begonnen! Misschien moet Robert eens een keertje bij Geert langs met zijn caravan...
(nog een belangrijk nieuwtje, wat de kranten waarschijnlijk niet gehaald heeft: het Nationaal Dames Team Floorball heeft zich geplaatst voor het WK!! Dames, echt super! Gefeliciteerd!!)

De afgelopen twee weken heb ik twee Flow reizen begeleid in Maria Alm. Een klein dorpje in het Salzburger Land, dus helaas geen Tiroler Avond dit keer! Maar wel een fijn viersterren hotel met heerlijk ontbijtbuffet, sauna, viergangen diner, ontzettend aardige mensen, leuke deelnemers, gezellige medebegeleiders en 14 dagen zon! Overdag lekker skiën en 's avonds naar de karaoke, de night skishow van de plaatselijke skischool, het avondskiën en met een sleetje zo hard mogelijk van de rodelbaan afsleeën!

De deelnemers maakten de reis uiteraard het leukste met hun mooie en grappige uitspraken:

- Zo werd ik door een deelnemer 'Ingebolle' genoemd (en dat was niet om mijn dikke kop die ik niet heb, maar omdat hij de R niet zo goed uit kon spreken!)

- Deelnemer tegen mij toen ik terugkwam van de piste: 'Ben je met de bus gekomen?' Ja, was mijn antwoord. 'Lag hij daar?' 'Uhm, wat bedoel je...'
Hij was zijn sjaal vergeten in de bus.

- Deelnemer: 'Ik heb hele dure shampoo, van de kapper.'
Ik: 'Waarom heb je zulke dure shampoo?'
Deelnemer: 'Om mijn haar te wassen.'

- Op een avond ga ik samen met een deelnemer onze portemonnee halen voor een drankje. Als ik hem weer ophaal bij zijn kamer is hij zijn tanden aan het poetsen. Even vergeten dat hij nog een drankje wilde gaan doen...

- Deelnemer: 'Gaan we morgen weer naar de speelgoedweide?'

- Tijdens een lunchpauze op een heerlijk zonnig terras zet ik even mijn bril af en geniet van de zon. Deelnemer: 'Met bril lijk je wel veel knapper.' 'Dus ik kan hem maar beter ophouden?' 'Ja.' 'Ow, maar ik zet hem even af anders krijg ik zo'n witte bril op mijn gezicht.' 'Dus dat kan zelfs knappe dames overkomen?'

Vandaag ben ik weer bij de skischool begonnen en had ik voor het eerst volwassenen, nou ja, één volwassene, dus dat was wel relaxt. Een Russische (alweer!) vrouw die nog nooit skies had aangehad. Dus dat was vooral grappig toen ze haar skies aan wilde trekken: ze ging op de binding staan en dacht dat ze toen wel vastzaten... Maar later hoorde ik van een collega nog een leuker verhaal: hij had een beginner gehad die het voor elkaar had gekregen om zijn skies verkeerd om aan de trekken!

Liefs,

Ingeborg

Reacties

Reacties

Wendy

Leuk om te lezen weer Ink! Maar ik ben wel blij dat ik zelf ook bijna kan, want ik krijg alleen maar meer zin in wintersport als ik jouw verhaaltjes lees!
Fijne tijd daar verder!

Maike

Haha grappig meis! Is goede afleiding op mn werk om even je verhalen te lezen:) Heerlijk klinkt t! x

Caroline

Geniet van de sneeuw! Ze hebben het hier al over een vroeg en zacht voorjaar.... het zonnetje schijnt nu goed, helaas geen sneeuw in Utrecht.
Liefs!

Vera

He Ingeborg,
Aah heb ook erg veel kriebels om te skieen/telemarken als ik dit zo lees. Maar helaas moet ik nog even w88 tot kerst.
Lekker druk nu de vakantie is begonnen? Hoe regel je het met de skischool waar je voor werkt als je met Flow mee gaat, kan dat gewoon tussendoor? En wil je wat folders/gebiedkaartjes van Solden (en evt. andere gebieden als je daar nog komt) voor me meenemen. We gaan binnenkort alvast voor kerst boeken, zijn we ook eens een keer optijd (normaal boeken we pas rond de herfstvakantie en kost t veel moeite).
Hier in NL gaat het verder goed. Het is weer eens grijs, maar gelukkig was het van de week soms erg zonnig. Bij mij op school hadden de kinderen allemaal de lente in hun bol en wilden zonder jas naar buiten (het was nog onder de 10 graden) en ze vroegen wanneer we buiten gingen gymmen :)
Nu heb we lekker vakantie, dus bij wat mensen op bezoek en verder rustig aan. Leuk om zo nu en dan wat over je belevenissen te lezen, zet je ook nog wat extra foto's online binnenkort?
Veel plezier daar,
liefs Vera

Renske

Hey Ingeborg!

Heerlijk hè met flow op reis...
Heb jij al je zomerplannen voor flow? Ik heb helaaas niet zo veel tijd, maar ik ga wel een reisje naar italiën doen. Lekker!

Heel erg bedankt voor je verjaardagskaart!

Liefs Renske

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!