ingeborgc.reismee.nl

Hollandse week hier in Sölden!

Drukte hier de afgelopen week: overal hoorde je Nederlands, voor de lift moest je opeens weer wachten en alleen al bij onze skischool hadden zich 150 kinderen aangemeld. En die moesten zondag allemaal (op de kinderland kinderen na) in een klasje worden ingedeeld. Dus daar stonden we: met ongeveer 12 leraren op een rij (waarvan 9 Nederlanders!) en 110 kinderen met ouders. Maar het ging eigenlijk best snel en soepel (op een enkele boze ouder na die vond dat zijn kind in een te laag klasje was beland...). Mijn klasje zat al snel vol met 10 kinderen, op een na allemaal 5 jaar. Ze hadden allemaal al eerder geskied, dus nam ik meteen de stoeltjeslift. Maar dat was toch wel pittig voor ze! Ze vielen vaak en konden niet allemaal zelf opstaan, dus dan mocht ik weer ophoog lopen... Aan de het eind van de dag was ik echt gesloopt! Sommige kinderen waren ook heel moe of hadden het koud, dus bijna de helft was aan het huilen... Morgen maar iets rustiger aan doen en mijn snoepjes niet vergeten!

De dagen erna waren leuk! De kinderen gingen super goed vooruit en we hebben zelfs een stukje rood geskied. Om het voor de kinderen leuk en afwisselend te houden heeft de skischool allerlei attributen waarmee je naar beneden kan skiën: hoepels, slierten, superman capes, buizen, enz. Maar bij alles moet je natuurlijk wel iets vertellen, dus we zijn als raceauto, superman, inktvis, vliegtuig, motor, enz naar beneden geskied! 'Tuut Tuut' in elke bocht, haha! Tussendoor veel snoepjes uitgedeeld ('Juf, mijn energie is op') en spelletjes gedaan. De laatste dag hadden we niet zo veel tijd meer, maar ze wilden zo graag nog een spelletje doen, dus toen hebben we 'Er zat een klein zigeunermeisje' gespeeld en gezongen: midden op de piste! Haha! Benenden aangekomen stonden de ouders al te wachten: tekeningen gekregen van de kinderen en een grote chocolade ski!

De twee uitspraken van de week:

'Juf, met helm lijk je veel mooier' (Gelukkig vond hij (5 jaar) het goed als ik mijn helm afdeed tijdens het eten).

'Juf, zonder helm zie je er zo anders uit' (ik dacht, ik ga er maar niet meer op in...)

Naast lesgeven deze week ook erg gezellig ge-aprèskied. We waren met super veel Nederlandse leraren, maar met de anderen was het ook erg gezellig! Helaas zijn veel van hen gisteren of vandaag weer naar huis gegaan. Mijn huisgenootje Anne is ook weer terug naar Denemarken.

Vandaag heb ik een relaxt (was)dagje, het sneeuwt buiten, dus ik denk dat ik vandaag niet de piste op ga. Het weer is hier echt heel wisselend: gisteren zaten we nog in onze truien op het terras... Hopelijk is het morgen beter weer, dan moet ik weer werken!

26 maart kom ik trouwens weer naar Nederland! Daar heb ik stiekum ook wel een beetje zin in, maar eerst nog even hier genieten!

En ik zal zo nog een aantal foto's toevoegen!

Liefs,

Ingeborg

Reacties

Reacties

Katja

Jeempie,

Jij bent lekker van alles goed aan het genieten. SUPER MAN! haha, letterlijk en figuurlijk :)

Heel veel planzier ennum is de sneeuw nog steeds oke?

Groetjes Katja

Renske

Haha, met snoepjes de boel in het gareel houden... heel pedagogisch verantwoord...;-)

Je klinkt als een toffe skijuf!

Bianca

Hai Ink,

Een drukke week zo te horen, leuk al die kinderen lesgeven maar ook heel vermoeiend lijkt mij! Wij zijn zelf net terug van wintersport, altijd weer relaxed zo'n vakantie. Fijne laatste weekjes nog daar en tot snel in Nederland.

x Bianca

Joelle

Zeg, ik heb nog wel 23 heel gezellig drukke koters in de klas iedere dag...zo te horen gaat het jou erg goed af! Misschien kan ik je inhuren een paar dagen? ;-)

Klinkt erg leuk wat je doet! Ga nu snel even de foto's bekijken, ben benieuwd!

Annemieke

he ink! wat super leuk klinkt dat zeg! en die foto's zijn ook zo schattig! Geniet deze maand nog even van de sneeuw en de zon! dan strakjes als je thuis bent; op naar de lente!
liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!