ingeborgc.reismee.nl

Sölden

Van het strand naar de sneeuw, van 25 naar 5 graden (het is hier helemaal niet zo koud...), jaja: van Nieuw Zeeland naar Oostenrijk! Gelukkig met een tussenstop van een week in Leerdam, waar ik even heerlijk kon bijkomen en familie en vrienden weer kon zien. En nu ben ik alweer helemaal gewend aan de bergen, de sneeuw, dikke kleren, schnitzels, apfelstrüdel en zelfs bier, want ja echte skileraren..... (maar gelukkig is er ook overal appelsap J).

De eerste dagen hoefde ik nog geen les te geven, dus kon ik Sölden verkennen en vooral de pistes, want het is natuurlijk een beetje gênant als je met je skiklasje verdwaald.

Op oudejaarsavond gezellig uit eten geweest met Lieven en Annelies (twee mensen van Flow Reizen die hier ook werken), hun nichtje Erna en Jessica (Nederlands meisje wat hier ook het hele seizoen werkt) en haar vriend Joris en toen super mooi vuurwerk gezien! Op nieuwjaarsdag weer gezellig met elkaar geskied met de nodige stops in leuke restaurantjes.

Zondag is hier altijd de eerste dag van de week, want dan komen de meeste nieuwe gasten. Ik hoefde nog niet te werken, dus heb ik even met een andere skileraar meegeskied en meegekeken. Maar de volgende dag mocht ik beginnen! Eerst in kinderland waar kinderen komen die nog nooit hebben geskied of nog geen bochtjes kunnen maken. Zodra zes kinderen dat wel konden, mocht ik met ze naar de piste. Dat werden zes Russische en twee Duitse kinderen, tussen de 6 en 10 jaar. Russisch?? Ja, Sölden is geliefd bij de rijkere Russen. Ik had er geen goede verhalen over gehoord: ze zijn brutaal en soms een gevaar op de piste, maar de kinderen die ik had waren heel aardig, behulpzaam, tevreden met het eten wat ze kregen en hun ouders waren dat ook! Dus ik had een leuke week waarin ik vier woorden Russisch heb geleerd, lief heb gelachen op alle Russische verhalen die me werden verteld en mijn Engels helemaal kwijt was als ik Duits had gesproken!

Verder ben ik de afgelopen 1 ½ week twee keer verhuisd en zit nu in een super appartementje! Wat ik zou moeten delen met iemand anders, maar de kamer naast mij is leeg: logees zijn dus welkom!

Liefs,

Ingeborg

PS: sorry Vera, ik was op 3 januari alweer weg.... Maar heb msn! Kunnen we ook mee bellen!

Reacties

Reacties

Vera

He
Leuk wat te lezen! Had je ook kunnen smsen enzo snapte ik van Mette en Tessa maar dat wist ik niet zeker. Wist achteraf ook wel dat je maar een paar dagen hier was.
Ben net ook op wintersport geweest. Er gaan al geluiden op om naar je toe te komen, maar ja planning is een ding... Kan ik bij je slapen in de week van 21 feb. wil heel graag weer Telemarken, zeker als ik jouw verhalen zo lees. Jaloers...mijn wintersport was erg leuk en Solden lijkt me geweldig. Goed dat je nog even gaat werken met je Anwerter. Ik las op vakantie een boek, zal ik voor je meenemen ;) Apres ski. Lekker slap maar erg leuk om te lezen als je in de sneeuw zit :)
Veel plezier in de sneeuw.
Groetjes x Vera

Carlijn

Ha meis! Wat heerlijk om te lezen; sneeuw!!! Helaas voor mij dit jaar geen tijd, anders was ik zeker even langsgekomen!!! Tot wanneer zit je daar?

XXX

Joelle

Heeej! Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen zeg! Inderdaad een overgang zeg! Nu lekker een paar maanden in de sneeuw en zo te horen heb je al aardig je weg gevonden daar! Super!

Geniet ervan! En ik ga je verhalen weer volgen :-)!
Liefs, Joelle

Wendy

Gaaf joh Ink! Dat zal wel een hele overgang voor je zijn, van de aankomende zomer naar de koude winter!
Hoe heet jouw skischool? Ik ken toevallig een paar mensen die op vakantie gaan nar Solden. En er zijn ook kinderen die op les moeten bij. Kan ik ze tippen ;)

Liefs Wendy

Bianca

hai Ink,

Wat lekker zeg, de sneeuw in, hele dagen buiten en lekker skiles geven. Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot ik zelf weer ga dit jaar. Succes met al je verschillende talen! :)

x Bianca

Ward

Het is een jaar van extremen... van de zon naar de sneeuw. van NL naar NZ en weer terug. Leuke foto trouwens op de voorpagina.
Zet 'm op!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!