ingeborgc.reismee.nl

Coromandel Peninsula

Hoi,dankjewel voor al jullie super leuke reacties!!Leuk om te lezen!

De afgelpopen week hebben we super veel gedaan! Eerst teruggereden naar Auckland om daar onze sigaretten aansteker van de auto te laten maken. En hij doet het! Kunnen we eindelijk onze eigen muziek luisteren en batterijen opladen. Na Auckland doorgereden naar het begin van een heel mooi schiereiland, ten noord-oosten van Auckland. De eerste dag wilden we hier een wandeling maken. Dus gingen we naar het visitor centre. Hier kregn we te horen dat de mooiste wandeling wel 7 a 8 uur lopen is... En het was al half 12. Toch maar snel onze spullen gepakt en begonnen aan de tocht! Dat ging eerst wel prima, maar na een half uur ging het flink omhoog! En na 3 uur wandelen waren we op de top: 759 meter hoger dan waar we waren gestart. Maar een super uitzicht was het zeker!! En toen merkten we dat de meeste mensenop de top in een hutbleven slapen en wij moesten nogterug!Best kapot kwamen we beneden aan. Geen zin meer om naar een camping verderop te rijden, maar gelukkig waren we genoeg van die primitieve natuurcamping met alleen een WC. Dus daar stonden we: midden in het bos!En van het eten dat wenog in dekoelbox hadden konden we nog een prima avondmaaltje maken. Naeen kaarsje, vuurtje enboekje lezen heerlijk in slaap gevallen.

De volgende dag waren we vroeg wakker, dus zijn we maar gaan rijden. Langs de kust naar het noorden waar we super mooie uitzichten hadden!Rond 12 uur naar een camping gereden en verder lekker in de zon op het strand gezeten. Net als de dagen daarna.... :) Maar ook nog dingen gedaanhoor! Naar Cathedral Cove gelopen, een soort van rots boog; bijhoogwater staat er water in en bij laag water kan je er onderdoor lopen.EnbijHot Water Beach een kuil gegravenen daar lekker in gezeten. Hot Water Beach is eensoort bronmet warm water. Bij eb kan je daar eenkuil graven en dan komt er water in van 60-65 graden. Na een tijdjewas dat veel teheet, maar gelukkig rende je zo de zee in om af te koelen.Ijskoud, maar wel gezwommen :).

En de tijd dat we niet ophet strand lagen waren we op zoek naar mooie baaitjes....

Gisteren zijn we naar Te Puke gereden. Dekiwi hoofdstad van NieuwZeeland. Hier hebben we eentourtje gedaandoorde kiwivelden, even de echte toerist uitgegangen.Maar was zekerde moeite waard!

Vandaag hebben we een boottocht naar White Island gemaakt: een vulkanisch eiland waar je allemaal damp en stoom uit de aarde zietkomen. Heel bijzonderom te zien.Borrelende meertjes en warme stroompjes. Maar stinken deed het wel!En je ging er van hoesten, maar daartegen hadden we een heus gasmasker meegekregen. Haha.

Nu zijn we in Rotorua, net een hapje gegetenen zoop zoek naar een camping.Morgen hier dezwavelbronnen opzoeken.... lekker stinken :)

Martijn Riswick

Hoi Ingeborg,
Klinkt erg goed allemaal! Geniet van je tijd daar en ik spreek je in de winter weer!

Groeten,
Martijn

Denise

Hey Ingeborg,

Wat een stoere verhalen allemaal, leuk om te lezen! Geniet lekker van al het moois daar!

Liefs Denise

Caroline

Lieve Ink,

Wat geweldig allemaal om te zien, die prachtige natuur! Hier is het een druilerige dag... net gezwommen in het zwembad (haha) met Elyanne was erg leuk.
Geniet ervan in N-Z!

X van ons 5-en

Mayra

hi Ingeborg,

mooie verhalen, allemaal erg herkenbaar! Catedral Cove vond ik heel erg mooi.

Wij zijn nu tot 4 november weer even in Nederland, net Argentinië en Poolse bruiloft achter de rug en dan door naar Tanzania en Azië.

Dikke kus en geniet ervan,

Mayra

Lieke

Leuk om te lezen, zeer herkenbaar dat maakt het wat minder spannend. Nou veel plezier ontdekkingsreiziger :P

Clare

Lekker in Rotarua tussen de rotte eieren lucht?? Wel gaaf he al die gekleurde meren en modderpoelen?

Heel veel plezier!
xx clare

Vera

Leuk hoor en heb je het ook naar je zin met Griet. Of schrijf je dat hier niet omdat zij het ook leest :p
Gaat wel lekker daar geloof ik. Hier nu herfstvakantie voor mij. Naar Krakow geweest om Jonna en Julia te bezoeken en zometeen een weekendje Brugge met Chris :)
Dus ik kan je verhalen wel aan aangezien ik even zelf ook van het 'reizen' geniet ;)
x

Annemieke

he lieve Ingeborg!

Wat een super leuk om al je belevenissen te lezen. gaaf hoor wat je allemaal doet! ik heb opeens ook zin om te gaan reizen :) Maar ja, nu eerst de zolder isoleren. (dat is andere koek...)

veel plezier en geniet verder!
liefs!

Joost

Ha Ingeborg,

Super dat je nu weer kan genieten van zon mooie bestemming en alle vrijheid! Geniet van alle mooie views en belevenissen!

Groetjes!

Bianca

hai Ink,

Elke dag weer een beleving zo te lezen. Jullie zitten ieder geval niet stil, maar ja er is ook zoveel te zien lijkt mij. Ik krijg idd gelijk zin om zelf ook te gaan reizen. Leuk om je verhalen te lezen elke keer.

x Bianca

Roger

Wauw ik wil weer terug, heb er mooie herinneringen geniet er van.

Groetjes Roger