ingeborgc.reismee.nl

Rotorua, Taupo, Marlborough Sounds, Abel Tasman en Nelson Lakes!

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven op mijnblog:soms was er geen internet en soms waren we gewoon te druk met genieten!

We hebben twee super weken gehad! Eerst inRotorua (Noorder Eiland). Hier heb je allemaal geisers waardoor het net lijkt of het landschap voor een deel in brand staat:op heel veel plaatsenkomt namelijk stoom uit de grond. Een heel maf gezicht! We zijn naar een parkgeweest waar je datallemaal bij elkaar zag, samen methete moddelpoelen en super heldere meertjes. Maar na twee dagen hadden we dat wel een beetje gezien en zijn we doorgereden naar Taupo.Hier gevraagdwat de weersvoorspelling is, want we willen de Tongariro Crossing gaan lopen! En die is alleen open als de weersverwachting goed is. IN de ochtend kondenze nog niks zeggen, dus ons even vermaakt in Taupo met een wandeling naareen waterval en een dam. Die dam gaat eens in de paar uur open en dat stroomt er een (lege) rivier vol met water: apart om te zien!

Toen we terugkwamen bijhet Visiter Centre hadden ze goed nieuws: morgen is het goed weer!Dus we gaan! Snel door naar een camping vlak bij het beginpunt. daar onze spulletjes klaar gelegd en vroeg gaan slapen, want de volgende dag ging om 6 uur de wekker...En om half 8 vertrokken we, de'Lord of the Rings' bergen in. En het was echtFANTASTISCH!!! Om de haverklap stonden we stil om een foto te maken, dus dat schoot niethard op. Na twee zware klimmen kwamen we bij een rode krater. Daar ging ik nog een stukje verder omhoog, terwijl Griet doorliep naar twee super blauwe meertjes. Ik loop iets verder, door de sneeuw, naar Mount Totgariro en dat was mooi!Na een stuk door de sneeuw ploeteren had ikeen super uitzicht, ik kon echt heel ver kijken! Ik denk datdit echt deeen van de mooiste tochtenis die ik ooit heb gelopen!

Terug op de camping hebben we heerlijk in de spa gezeten, want moe waren we wel een beetje...

De volgende dag doorgerden naar Wellington (met om het uur even stoppenomdat we heeeeeeel stijf waren). Hier hebben we de bootgenomen naar het Zuider Eiland.

Het noorden van het Zuider Eilandis heel mooi: fjorden,bergen, mooie stranden,dus we hebben wat mooie tripjes geboekt en gemaakt! Eerst hebben we een deel van deQueen Charlotte Track gelopen, een wandeling langs een fjord. We werden met de watertaxi ergens afgezet en hebben toen 8 uur gewandeld naar het punt waar de taxi ons weer kwam ophalen. Super mooie uitzichten onderweg! Enop de terugweg nog dolfijntjes zien zwemmen! Owja, we dachten onderweg ook nog dat we een kiwi zagen, maar het bleek achteraf een soort rare kip te zijn, helaas...

De dag erna regent het, maar dat gaf niet, want we gingen een stukrijden. Tot nu toe hebben we trouwens erg veel mazzel: als we wandelen schijnt de zon en als hetregent zitten we in de auto.

In de namiddag komen we aan in Marahau, hier eindigt de weg ook zo'n beetje, want hier begint het Abel Tasman National Park (jaja, vernoemd naar die stoere zeeman van vroeger. Je komt zijn naamhier echt overaltegen...).De volgende dag gaan we weer op de watertaxi! Dit keer worden we afgezet op een hagelwit strand en dat vonden we helemaal niet erg! Maar we zijn nietneergeploft hoor; hierbegon onze wandeling naar een hut. Via strandjes, bossen en mooie uitzochten kwamen we rond 18 uur aan ineen simpele hut, maar op de plek waar een luxe lodge had kunnen staan:aan zee!In de hut was het gezellig met wat Nederlanders, Amerikanen en Duitsers. Na het eten nogeven geschotten-tot (haha, mooi spelletje), maar na twee potjes kondenwe het zelfs met onze headlight op niet meer zien. Er is namelijk geen stroom inde hut!

De volgende dag heerlijk aan zee een boterhammetjeop en ons toen klaargemaakt voor een barre kajaktocht.De stranden zien er liefelijk en beeldschoonuit, maar de zee was woest!Peh, hard werken was dat! Maar mooi, onderweg zeehonden/ zeeleeuwen gezien(het was een beetje een kruising). En op moie strandjes gerelaxt.En het tweede deel van de tocht hadden we meewind! Dus hebben we drie kajaks naast elkaar gelegd en een zeil gespannen, gingen we vanzelf... Na het laatste strandje moesten we nogeen uurtje. Eitje dachten we, maar opeens waren we golven wel een meter hoog. Oeps!:)

Weer eendag later zijn we naarFarewell Sipt gereden, hier heb je mooie stranden, duinen en heel veel schapen! Heel schatting.
Maar ik ga snel door want mijn tijd is bijna op.... Sorry!

Daarna door naar Nelson Lakes NP, mooie meren met bergen op de achtergrond. Die we eerst overigens niet zagen door de wolken, maar een paar uurtjes wachten was zee de moeite waard!!!

Nu zijn we bij de Fox Glacier. Morgen gaan we een tocht over de gletsjer maken!

Nu ga ik echt stoppen!

Lieve allemaal, tot snel!En als je nog een heleboel vrije dagen hebt.... ga eens naar NZ, want het is zeker de moeitewaard!

Liefs,

Ingeborg

Renske

Zo tof om te lezen dat je lekker álles aan het doen/bekijken/ervaren bent! Goed zo!
Wat je echt nog moet doen: tocht maken op één van de gletsjers, naar milford sound, daar een kajaktocht maken is echt te gek! Naar het uiterste zuiden. En naar Wanaka, een te gekke plaats!

Kus Kus!

Joelle

Wauw, zoals je erover schrijft moet het zeker weten de moeite waard zijn om eens heen te gaan! Het lijkt echt een paradijs en voor jullie echt een heerlijke/toffe vakantie!

Annemieke

he ink! wat super gaaf klinkt dat allemaal! helaas niet meer genoeg vrije dagen over... haha.
hier alles goed! veel plezier op het zuider eiland!
liefs!

Jeanne

Hey Ink! Tof zeg! wel fijn dat jij mooi weer had bij het Abel Tasman park:)

Geniet ervan en ik zou zeker ook een kijkje nemen in queenstown!:)