ingeborgc.reismee.nl

Franz Josef glacier, Wanaka, Queenstown en Te Anau

Hoi hoi!

Hoe is het daar in Nederland? Ik hoorde dat het schaatsseizoen alweer in volle gang is, raar nu het hier steeds lekkerder weer begint te worden! We hebben zelfs een dag in bikini aan Lake Wanaka kunnen liggen, heerlijk! Maar het is soms (zoals gister)is het hier ook nog wel koud hoor.
De dag na mijn laatste verhaal heb ik een tocht gemaakt over de Franz Josef gletsjer waarbij we gingen ijsklimmen. Met speciale schoenen en stijgijzers eraan gingen we de gletsjer over. Dat was al erg mooi. Er waren allemaal trappetjes inhet het ijs uitgehakt. En toen we bij een mooie ijsmuur kwamen werd er een touw uitgehangen en konden we daar klimmen. Met twee pikhauwelen in de hand mocht ik de spits afbijten.... zo hoog mogelijk in het ijs slaan en dan rustig naar boven klimmen. Dan een van de pikhauwelen weer los wrikken en hoger in het ijsslaan. Poeh, dat was veel vermoeiender dan gewoon klimmen! Maar boven aangekomen had je een super gaaf uitzicht over de gletsjer. Later hebben we nog over een gat geklommen (zie foto) en bij een overhang. Toen kwam ik echt met trillende armen en handen boven, auw...
Toen ik weer benenden was voelde ik mijn spiertjes toch wel een beetje, maar gelukkig konden die uitrusten in een heerlijke openlucht spa, midden in het bos!
De volgende dag was het niet zo mooi weer, we zijn naar Wanaka gereden. Dat is een leuk stadje aan een meer en met mooie bergen in de omgeving. En had werd daar lekker weer! De eerste dag hebben we daar een wandeling gemaakt naar de Rob Roy Glacier. Eerst moesten we een uurtje rijden naar het startpunt: geen probleem, tot de weg een gravelroad werd en we daarna beekjes over moesten steken.... De auto maar neergezet en verder gelopen naar het begin van de tocht. Het kon niet meer ver zijn. Maar na 40 minuten lopen zagen we nog echt geen P... Gelukkig stopte er een Zwitsers meisje om de weg te vragen (zij vonden het ook een beetje lang duren) en we konden de laatste 4 km meerijden! Gelukkig! De tocht was mooi! Veel mooie zichten en na anderhalf uur een prachtig uitzicht op een gletsjer en een rots met wel meer dan 20 watervallen! Even genieten en toe weer naar beneden want dat Zwitserse meisje liep best hard en we wilden graag meeterugliften!
De volgende dag was het weer nog beter, dus besloten we om lekker aan het meer te gaan liggen lezen, echt super met de bergen op de achtergrond. Rond 11 uur was het al zo warm dat ik in mijn bikini kon liggen: even bijbruinen!
Helaas sloeg het weer een dag later weer om: tijd om door te rijden en wel naar Queenstown, de outdoor stad van Nieuw Zeeland! Echt mooie winkels daar!! :) Maar we hebben ons ingehouden en alleen gekeken... Op het kopen van zakjes eten voor de Milford Track na. De stad hadden we na een paar uurtjes wel gezien. Maar in het park naast het centrum hebben we nog geprobeerd om de regels van het spel ' Bowls' te leren (een soort Jeux de Boules) maar dat bleek iets lastiger dan we dachten. Het was fris en dan is het handig om je camper altijd bij je te hebben, dus we hebben een lekker kopje thee gemaakt! Toen we op zoek gingen naar een camping bleken die echt belachelijk duur te zijn dus bedachten we om lekker uit eten te gaan en daarna wild te camperen (dat was goedkoper dan op de camping eten en daar slapen). Zo gezegd zo gedaan: het zoeken van een lekker eettentje was geen probleem, de slaapplek daarentegen wel.... Na even rondrijden dachten we een goed plekje te hebben, maar we stonden echt zo scheef! Dus ik ben weer achter het stuur gaan zitten en heb de auto naar een P gereden waar we wel recht stonden en uiteindelijk best lekker hadden geslapen. De volgende morgen vlug aankleden en naar een van de meest mooie openbare toiletten die ik ooit heb gezien! Opfrissen, tandjes poetsen, allemaal geen probeel, het was nog beter dan op sommige campings!
Via Arrowtown (een leuk klein oud goudzoekersstadje) en de oudste bungeejump plaats van de wereld (leuk om daar te kijken!) zijn we naar Te Anau gereden. Een plaatsje aan het Fiordland National Park. Hier gaan we morgen beginnen aan de Milford Track, een wandeling van 4 dagen door de bush bush en richting het mooiste (of bekendste) fjord van Nieuw Zeeland. Ik heb er zin in een hoop dat het de komende 4 dagen een beetje droog blijft, want het regent hier heel veel!
Liefs,
Ingeborg

Reacties

Reacties

Martijn Riswick

Hoi Ingeborg,
Wat een vette verhalen allemaal en NEE ik ben echt NIET jaloers hoor,... oke, een beetje dan. Nou ja een beetje veel... Ik denk dat ik toch over niet al te lange tijd ook maar eens naar NZ moet gaan. Veel plezier nog en geniet, want voor je het weet...

Annemieke

he ink! wat een avonturen weer. vooral dat ijsklimmen; echt leuk joh! hier alles prima. vandaag bij caroline, dus dat is gezellig!
liefs van ons!

Katja

Ha een schuin lettertype.

Hallo avontuurlijke meid. Wat een spannende en leuke dingen allemaal zeg!!! HELEMAAL te toffie klinkt het. Goed vol te houden dus daar, als ik het goed begrijp ;)

Nou genietse!!!!

Groetjes Katja

joke en jan

Wat een andere wereld daar aan de andere kant. Mooie foto's, veel avontuur. Na dit moois de Milford Track, ook al iets bijzonders. Je kent NZ dadelijk beter dan NL. Veel plezier en tot horens dan de wandelvierdaagse sdie voor jou nu bijna begint. Gek dat het bij jou nu ochtend is.

Joelle

Tjonge zeg...wat avontuurlijk allemaal! Echt soter hoor, dat ijsklimmen! Ik doe het je niet na. Maar geniet wel van je verhalen, dus ik zou zeggen; schrijf lekker door en geniet voor van alles! Succes met de 4 daagse! :-)
liefs!

Vera

Hele leuke verhalen. Wil er ook graag heen! Komt wel een keer.
Natuurlijk ben ik het meest jaloers op de ijsklim verhalen :)
Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben daar. De foto's zijn ook mooi. Geniet van het wandelen,
liefs

Jeanne

Hey Inkie! leuk hoor, je hebt alweer onwijs veel gezien! stoer dat je met die pikhouweel in het ijs bent geklommen!
Geniet van Milford Sound:) daar regent het overigens ongeveer 360 dagen per jaar..

Else

Ha Ingeborg,
Wat geweldig zeg, de verhalen, avonturen en foto's. Wat beleef je vette dingen. Hoe was het ijsklimmen?

Geniet ervan!!!

Lidwien

super meis! ik geniet een beetje met je mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!