ingeborgc.reismee.nl

The Catlins, Otago Peninsula en Mount Cook

Hoi hoi!

Leuk al die reacties! Ik hoorde dat het super koud is in Nederland! Hier is het vandaag warm, we zijn nu in Christchurch en ik heb vanuit het internetcafe zicht op de Christmas Parade!! Echt een groot spectakel hier! Omdat het zo warm is even een kort verhaaltje!

Vorige week zijn we helemaal naar het zuiden van het zuidereiland gereden, naar een heel ongerept gebied: The Catlins. Hier hebben we veel dieren in het wild gezien: zeeleeuwen lagen op het strand, pinguins liepen tijdens zonsondergang over het strand en pelsrobben lagen op de rotsen. Heel leuk om te zien allemaal en best dichtbij!

Daarna zijn we naar Dunedin gereden, maar dat vonden we helaas geen leuke stad. Niet echt gezellig. Dus snel door naar het Otago Penisula, dat ligt ten zuidoosten van de stad, en eigenlijk tegenaan en is een super mooi stukje natuur met ook veel wilde dieren. Tijdens een touz liepen er twee pinguins op een meter afstand langs ons! Echt heel leuk! En we zagen pelsrobben van een paar dagen oud. En (sorry voor zo geveel ge-en-en-en) er zijn daar albatrossen! De enige plek op het vaste land waar deze dieren leven. We zagen 5 vrouwetjes op een nest broeden en de mannetjes vlogen in het rond. Van spanwijdte kan 3 meter worden! was mooi om te zien!

Na Otago zijn we naar Mount Cook gereden, heerlijk in de bergen :)
Daar heb ik een super mooie (en zware...) wandeling gemaakt naar de Mueller Hut (Lieke, dankjewel voor je tipslijstje!!), met een stijging van meer dan 1000 meter. Mijn benen voel ik nog... Boven (in de sneeuw) had ik een super uitzicht over de omliggende bergen en de Mount Cook: de hoogste berg van Nieuw zeeland (3754 meter).

Na Mount Cook zijn we naar Lake Pukaki en Lake Tekapo gegaan, twee super blauwe meren, echt bijna kauwgomballen-blauw water! Bijna chemisch! Maar erg mooi om te zien. Daar heerlijk gerelaxt!

Op dit moment zijn we in Christchurch, wat een best gezellige stad is! We gaan zo naar het schiereiland onder de stad. En morgen gaan we door naar Kaikoura, daar gaan we walvissen spotten en met dolfijnen zwemmen!! Joehoe!! Zaterdag nemen we de boot weer naar het Noorder Eiland.

Ik wens jullie allemaal een gezellige Sinterklaas avond! Bewaar maar een chocoladeletter en pepernoten!

Liefs,

Ingeborg

Margot

Ingeborg wat een heerlijkheid al die verhalen en foto's. Vooral die foto's zijn jaloers makend in je t-shirtje in het zonnetje! Wij hier helemaal ingepakt met onze "Let it snow"trui aan, nou gister is er weer een goed laagje bijgevallen:D

Geniet ze daar nog maar even lekker en succes met dolfijnen spotten!

Kusss Go

Joelle

Dat klinkt als een goed plan; als wij nou pepernoten bewaren en een chocoladeletter, dan kom jij een keer gezellig hier...kunnen wij jouw foto's bekijken en kan jij genieten van de pepernoten! :-)

katja

Ha Ingeborg,

De Sint is alweer op de terugreis naar Spanje,
Met zijn boot en pieten en de franje.

Niet getreurd hij komt volgend jaar gewoon weer.
En dan neemt ie ook weer wat voor jou mee, die keer.

Nou geniet ervan, het ziet eruit helemaal top.
Deze reis is zeker geen flop.

Goh, wat heb ik toch goede dichttalenten.
Rust maar even uit met de spieren, dan kun je weer verder venten!

Groetjes van Sinterklaas en zijn pieterbaas

Wendy

Jeetje Ink, ik ben echt niet jaloers ofzo... Wat een gave verhalen en foto's heb je gemaakt. Ik dacht dat Schotland een mooi land was, maar dit is echt spectaculair!
Geniet ervan. Wij hebben het hier koud, dus laat die zonnestraaltjes en warmte maar goed op je inwerken ;)

Liefs Wendy

Jeanne

Hey Ink! bedankt voor je supermooie (verjaardags) kaart!! ik word helemaal blij van je zonnige foto's en je big smile (en terecht) :) Hij was dus goed op tijd..Ben met kerst in Leerdam, dus misschien leuk om je te zien. En anders snap ik het ook als je even 'bij moet komen' :)

xxx

Jeanne

O en kijk uit voor die zeehonden :)