ingeborgc.reismee.nl

Kaikoura, Wellington en Mount Egmond

Hoi allemaal!

Wat een sneeuw weer in Nederland! Wel apart dat jullie in de sneeuw zitten en ik (kon ik nu maar zeggen 'in de zon') en in de regen......

Undecided

Het weer hier is dus niet al te best en dan hebben ze voor de komende vijf dagen ook nog eens regen, regen en regen voorspeld! Voor zo ongeveer het hele Noorder Eiland! Dus we zijn hard op zoek naar een plekje waar de zon gaat schijnen en daar rijden we dan naartoe!

Maar ik zal eerst even vertellen wat we de afgelopen weken hebben meegemaakt! Om te beginnen zijn we een paar dagen in Kaikoura geweest, dat ligt op het zuider eiland, aan de oostkust. En in de zee daar leven heel veel dolfijnen en walvissen. Dus we hebben daar toen we aankwamen meteen 2 tours geboekt en de volgende dag lagen we om half zeven 's ochtendsmidden op zee tussen de dolfijnen te zwemmen!! En dat was echt super fantastisch!! Ze zwommen rondjes om je heen en keken je echt een beetje aan :) en soms kon je ze zo aanraken, maar dat mocht niet... Na een uurtje zwemmen was ik redelijk zeeziek van de hoge golven en toen moesten we nog terug met de boot, maar de pilletjes van de apotheek hielpen toch wel redelijk want ik kon mijn ontbijtje binnenhouden. Rond 9 uur waren we weer terug en 's middags zouden we een walvis tour gaan doen, maar we hadden er niet echt zin in: we waren toch een beetjemisselijk. Dus we gingen naar het kantoor en daar zeiden ze dat het erg hard waaide en de beste kans om te gaan over een uur was! Toch maar gedaan....! Snel douchen en weer terug, de bus is naar de haven, maar toen we daar aankwamen waaide het toch te hard en ging de tour niet door. De golven op zee waren dan ook 4 meter hoor. Tsja, heel erg vonden we het niet. Het was alleen balen dat het weer niet echt ging veranderen, dus zijn we 200 km verder gereden, hier hebben we een super leuke wijntour per fiets gedaan. In de streek Marlborough, DE wijnstreek van Nieuw Zeeland. Was erg lekker! :) Haha, om half 1 zaten we al aan de wijn! Maar erg leuk om eens te doen! De dag erna zijn we teruggereden en hebben we een walvis gezien! Super groot beest! En na een tijdje dook hij onderwater en zag je zijn staart. Mooi om te zien! Vervolgens hebben we de boot naar Wellington genomen, een mooie stad! Museum daar bekeken en een beetje geshopt. Daarna zijn we richting het Mount Egmond NP gereden (onderweg nog langs een Nederlands winkeltje waar perpernoten waren!! MMMMMM), een vulkaan vlakbij zee. Daar was het super lekker weer en hebben we een wandeling gemaakt en heerlijk in de zon gezeten. En sindsdien is de zon de weg een beetje kwijt.... We hebben nog een tour door een grot met glimwormpjes gedaan, apart om te zien en hopenlijk ga ik zo surfen! Koud is het namelijk niet!

Ik moet stoppen, de tijd is op. Ik hoop dat ik nog een keer tijd heb (vast wel met al die regen hier) om wat foto's online te zetten!

Liefs,

Ingeborg

PS: Maike en Wendy: GEFELICITEERD!! Veel plezier vandaag!!

Reacties

Reacties

Jolanda

Haai Ingeborg,
In plaats van korte stukjes alles lekkeer ineens gelezen en bekeken, wow!
groetjes, Jolanda

Mayra

Heyyy Ingeborg, fantastisch he die dolfijnen in Kaikoura. Ik had daar ook zo genoten. Zelf zit ik nu in Laos een hele andere ervaring. Daar hebben we weer tempels in plaats van dolfijnen:)

Annemieke

ha lieve ink!! hopelijk heb je een plekje in de zon kunnen vinden (in Grisham, via sms gehoord). Geniet nog even voordat je weer de lange reis terug gaat maken.
veel liefs! papa, mama, Joost en Annemieke

Bianca

hai Ink,

Het is bijna teveel om op te noemen wat jullie allemaal gezien hebben en ondernemen. Ik wist dat het een mooi land was maar op deze manier krijg ik ook een beetje mee wat er allemaal te doen is. Klinkt echt super daar. Geniet er nog van en binnenkort ook de sneeuw voor jou hier in Nederland en Oostenrijk!
x Bianca

oma opa

Wij wensen jullie een heel goede terugreis,en hopen dat de landingsbanen sneeuwvrij zijn.Trek maar warmetruien aan.Liefs Opa en Oma

Aukje

Klinkt allemaal geweldig daar en ook prachtige foto's! Het probleem van de regen herken ik, zelf net gisteren teruggekomen uit Australië. Ik begrijp uit de berichten dat je reis alweer bijna op zit. Goede reis terug met hopelijk niet al te veel problemen vanwege het weer hier! En misschien tot ziens in Utrecht?

Groetjes, Aukje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!